شهرک صنعتی کــــاوه

« شهر صنعتي كاوه» با مساحتی بالغ بر 3000 هكتار در فاصله 100 كيلومتري جنوب غربی تهران در سال 1352 تأسیس شده است. 
اين شهر که بزرگترين شهر صنعتي ايران است به دلایلی همچون موقعيت ممتاز جغرافيائي و نزديكي آن به تهران، دسترسي آسان به ساير نقاط ايران و جاده‏هاي ترانزيت، مجاورت با فرودگاه بين‏المللي امام خميني و اتوبان تهران- ساوه، نزدیکی به منطقه آزاد سلفچگان، دسترسي به خطوط راه‏آهن سراسري و برخورداري از تأسيسات زيربنائي مناسب به يك قطب بزرگ صنعتي بين‏المللي تبديل شده است.
شهر صنعتي كاوه داراي تمامي امكانات و تأسيسات زيربنائي شهري و صنعتي از قبيل شبكه آبرساني و فاضلاب، شبكه هاي برق‏رساني، گاز، پست و مخابرات، تصفيه‏خانه فاضلاب صنعتي، هتل 4 ستاره و سفره‏خانه سنتي، مركز خدمات ايمني و آتش‏نشاني، مسجد، مدرسه، دانشگاه، درمانگاه، پارک جنگلی و درياچه مصنوعي، كمربند فضای سبز، گمرک، خط آهن اختصاصي مرتبط با شبكه راه‏آهن سراسري، پاسگاه پليس، جايگاه عرضه فرآورده‏هاي نفتي، شعبات مختلف بانكها، بیمه، بانك اطلاع رساني و ... مي‏باشد.
در حال حاضر حدود 500 واحد توليدي در شهر صنعتی کاوه مستقر و توسعه شهر نیز با ظرفيتی معادل فاز یک، آماده واگذاري و جذب سرمايه‏هاي داخلي و خارجي مي‏باشد. همچنین در منطقه مسکونی شهر بالغ بر 10000 نفر ساکن می باشند.

آبرسانی

آب شرب صنعت در شهر صنعتی کاوه در حال حاضر توسط یازده حلقه چاه عمیق که در 25 کیلومتری جاده ساوه – همدان که در منطقه ای به نام سیدقلی حفر شده تامین می گردد .

آب چاه های مذکور که حدود 400 لیتر در ثانیه دبی مجموع آن می باشد توسط 5 ایستگاه پمپاژ با حدود 40 کیلومتر لوله اصلی و 35 کیلومتر لوله فرعی پس از انجام مرحله کلرزنی و گند زدایی توسط دستگاه های کاملاً پیشرفته و هوشمند شبکه آبرسانی شهر صنعتی کاوه را شامل میشود.

جستجو ...
جستجو جستجوی پیشرفته